Doel bereikt: DISNEYLAND hong kong - Reisverslag uit Guilin, China van Lianne Ven - WaarBenJij.nu Doel bereikt: DISNEYLAND hong kong - Reisverslag uit Guilin, China van Lianne Ven - WaarBenJij.nu

Doel bereikt: DISNEYLAND hong kong

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 Juni 2009 | China, Guilin

Jaja, eindelijk is ons mam er! Ik heb haar dinsdagmorgen van het vliegveld in Hong Kong gehaald. We hebben daar een paar dagen doorgebracht en zijn nu al in China! Ze geniet met volle teugen, kijkt haar ogen uit en moet nog erg wennen aan de warmte, alle geuren en armoede.

Algemeen: In Hongkong is alles anders dan in China. In China spreken de mensen geen Engels en gebruiken we een plaatjes boek, handgebaren en een vertaalgids om te communiceren. Ook regent het nu in China veel maar blijft de temperatuur erg hoog.

Hongkong:
Alle foto's van deze stad geven geen juist beeld. Het is ook onmogelijk om goed te beschrijven wat er hier gebeurt en wat er hier te zien is. Het is namelijk groter, drukker, hoger, warmer, schoner, enz enz dan verwacht. Hong Kong is een deelstaat van China wat bestaat uit verschillende eilanden waarvan drie hoofdeilanden. Tussen de bergen staan deze eilanden vol met hoge gebouwen, wonen miljoenen mensen, rijden super veel taxi's, bussen en trams en lopen Lianne en Hennie. In de parken komen hordes mensen samen om te ontspannen en Tai Chi te beoefenen en op de markten om te eten. In de avond gaan alle neonlampen aan en dit geeft een mooi kleurig straatbeeld. We hebben vanaf de Victoria Peak over de stad uitgekeken, een boottocht gemaakt tijdens de 'Symphonie of Lights', op Avenue of Stars gewandeld, door parken gelopen, op straat gegeten, de dichtsbevolkte wijk ter wereld bezocht, over de goudvis markt gelopen enz enz. Drukke dagen dus maar erg leuk.

Disney:
GEWELDIG, hier ben ik met een lange omweg naar toe gegaan. Het doel is bereikt! (niet dat dat betekend dat ik naar huis kom hoor :P ). Het is kleiner dan Parijs (miss wel 4 keer) maar net zo mooi, kleurig, vrolijk en gezellig. Ook mam heeft genoten en met me in de rij gestaan om op de foto te kunnen met mijn helden! :D Ik heb maar meteen een jaarpas aangeschaft: je weet nooit ;) (ik kon wel merken dat het vuurwerk hier vandaan komt)

Canton:
Van Hong Kong zijn we met de trein in 2 uur naar Canton (China) gereisd. Na veel stempelen, bagagechecks en poortjes zijn we dan eindelijk in China. Mijn laatste land van deze reis.
Helaas zat het ons de eerste dag hier wat tegen: de reis had langer geduurd, het toeristen bureau is verhuisd, de mensen verstaan ons niet, het eten smaakte niet... Maar de tweede dag is alles weer goed gekomen. We hebben genoten in de prachtige parken met orchideen, mooie vogels en vlinders. En gelopen over een stinkende markt: gedroogde tongen en zeepaardjes, zeesterren en geplette hagedissen op een stokje. En paddestoelen in alle maten en vormen, honden, katten en allerlei vissen (de laatste drie zijn niet om te eten) . Vanalles dus en dit alles brengt zijn eigen geur mee. Lekker!
Op het eiland van Shamian hebben we ons vermaakt tussen de prachtige gebouwen, beelden en in een druk parkje. En natuurlijk hebben we nog een tempel bezocht. Jaja, de eerste voor ons mam.

Ondertussen zijn we in Guilin, maar hierover volgende keer meer.

We blijven ook op de hoogte van de ontwikkelingen thuis. Dit is helaas niet altijd goed nieuws. Natuurlijk denken wij hier vaak aan.

• 28 Juni 2009 - 09:57

De 4 Musketiers:

ha schatjes dat klinkt weer geweldig!!Jezus wat een stad zeg!!ik dacht dat New York groot was ;-).
    en mam heb je een mooie vis gevonden voor spap?!Hij is nou trike daarom zijn wij nou met de eerste reactie!
    dikke kus An & Milo & Nic & Stitch

• 28 Juni 2009 - 10:14

Fam Vd Boogaard:

Zo te zien is de reis van jullie mam goed verlopen,jullie stralen nl van alle kanten.
    wat een grote mooie stad is hongkong zeg...
    lekker samen genieten
    groeten fam vd boogaard berghem

• 28 Juni 2009 - 11:20

Mayke:

Hee Lianne,

Wat krijg ik heimwee naar China als ik je verhalen lees :) Het is echt wel zoals je het beschrijft meis!! En het eten.. Tip: Eet het varkenvlees in de zoet-zure saus. Dat heb ik ook 3 weken volgehouden ;)
    En als je in Guillin bent, moet je proberen om te gaan mountainbiken daar.. Zo'n mooi gebied..

En wat zijn je foto's moooooooi!!

Overigens is Canton niet het China wat je voor de rest zult zien... Dat is gewoon een vieze fabrieksstad waar je hond en kat kunt eten :)

Nog héééééél véééééél plezier en geniet van de mensen daar!!

Liefs Mayk

• 28 Juni 2009 - 11:54

Arjo Hammink:

Dag lianne,
    vrijdag met de rest de VES week afgerond. We zijn nu met 16 lio's en iedereen heeft een beetje de kriebels, maar er ook zin in. Nog 2 weekjes dan is het hier vakantie. Hoor graag of je een keer de hond in de pot vindt en hoe het smaakt.
    groet Arjo

• 28 Juni 2009 - 13:02

Nelly:

hallo Lianne en Henny, Wat heerlijk om jullie nu eindelijk samen op de foto te zien en het geluk straalt er vanaf. Geniet van alles want het is om voordat je er erg in hebt. Liefs Nelly

• 28 Juni 2009 - 16:01

Dave:

Heey Li en Hen, klinkt dit al een beetje Chinees? Wat een gave foto's zeg, Jullie zijn allebij al niet zo groot, dus jullie moeten jezelf wel piepklein hebben gevoeld tussen die ENORME gebouwen daar in HK :D Ik had maar al te graag met Hennie mee in het vliegtuig gestapt, maar we gaan samen gewoon nog ooit een keertje terug naar China schat, Oké?
    Heel veel plezier nog samen, en geniet er met volle teugen van. Dikke kus, Dave.

• 28 Juni 2009 - 17:25

Marieke:

He meid! Have fun daar, samen in het grote China! Even een flinke cultuurschok voor jullie mam, maar dat went wel snel hoor! En ik vind het echt super stoer dat ze daar is!

Geniet nog van je laatste weken, time flies!

Dikke x

• 28 Juni 2009 - 20:02

Toke:

ha Lianne,
    Leuk om je verhalen elke keer te lezen. Geniet nog maar van de laatste paar weken.
    hier is alles goed hoor. groeten toke x

• 28 Juni 2009 - 20:59

Hent:

he Lianne,

Weer gave foto's! Grappig om jullie mam aan de andere kant van de werelld te zien! Ze geniet volgens mij volop.

Leuk nieuwtje: we zijn voor de derde keer 1e geworden bij de 6kamp! Wat een feest!

Tot over 4 weken.

Groeten Hent

• 29 Juni 2009 - 08:54

Wendy:

Wat een leuke foto's weer! Jullie vermaken je wel!
    Veel plezier samen!
    x mij

• 30 Juni 2009 - 14:14

Mien:

hallo nicht en zus maar goed dat ik niet mee ben gegaan ben nu al weer thuis van vacantie dus ik hou het nog geen twee weken vol ik vind het heel fijn voor jullie geniet deze paar weken nog maar van nu zijn jullie zo weer thuis

• 03 Juli 2009 - 13:29

Saskia :

Hoi Lianne,

Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Prachtige foto's en geven toch redelijk goed beeld van HK. veel plezier met je mams!

Sas

• 10 Juli 2009 - 18:46

Piet.v.Orsouw:

Hallo Mupke en Moeder Kloek,
    We hebben het zeker aan het goeie eind al we zo kijken en zien dat jullie met z'n tweetjes een gigantische mooie tijd met elkaar hebben.
    Nou het is jullie van harte gegund, en wij hopen dat jullie nog een mooie reis voor de boeg hebben.
    Het is leuk om jullie te zien tussen al die Disney figuren, en het valt ons op dat jullie er ook wel een beetje op gaan lijken ( ha ha ha ).
    De foto's die we weer gezien hebben zijn heel erg leuk en geven toch een mooi beeld van wat jullie daar allemaal mee maken.
    Nou geniet er maar van en we zien jullie volgende bericht weer met veel nieuwsgierigheid tegemoet.
    De groetjes en dikke knuffels van Sjannie & Piet